BMW intră într-un an decisiv

BMW Sauber este a patra echipă care şi-a prezentat oficial maşina pentru 2008, în această dimineaţă la Munchen, oraşul de unde se iau toate deciziile în cadrul concernului german. BMW atacă al treilea sezon de F1 în calitate de proprietar de echipă cu o maşină nouă şi cu acelaşi solid cuplu de piloţi.

Anul trecut echipa BMW Sauber a fost clar “best of the rest“, cel mai bun team după Ferrari şi McLaren. Şi asta în doar al doilea an de când compania a intrat în Formula 1 ca proprietar de echipă prin achiziţionarea Sauber. Aşa că pentru 2008 bavarezii sunt îndreptăţiţi să aibă aşteptări mari. În legătură cu noul monopost, botezat F1.08, aceştia au recunoscut că nu au fost nevoiţi să facă schimbări radicale în afara celor impuse de noile reglementări, întrucât maşina de anul trecut nu a avut defecte importante.

bmw3.jpg

Bineînţeles, inginerii de la BMW au căutat să îmbunătăţească fiecare componentă a maşinii, punând un accent special pe aerodinamică, maşina trebuind “să nu piardă din forţa de apăsare în timpul virajelor“, conform lui Willy Rampf, directorul tehnic. Mai mult, din cauza renunţării la sistemul de control al tracţiunii, e nevoie de o aderenţă mecanică mai ridicată, în afara celei produse de aerodinamică.

bmw1.jpg

F1.08 are un pachet aerodinamic mai agresiv decât F1.07, fapt care se vede încă de la complexul eleron frontal, un mix între filosofiile de design ale BMW şi McLaren. Masivul eleron are rolul de a micşora sensibilitatea maşinii la mişcările volanului, la viraje sau la vântul lateral. Pontoanele laterale sunt mai suple şi amplasate mai jos, la fel ca la noile Ferrari şi McLaren, pentru a îmbunătăţi fluxul de aer spre eleronul spate şi, implicit, forţa de apăsare.

bmw2.jpg

Mizează pe aceiaşi piloţi

Şi câteva lucruri despre piloţi: în 2008 BMW se bazează tot pe Nick Heidfeld şi Robert Kubica, un cuplu echilibrat, care promite mult. Cred că BMW a luat o decizie bună păstrându-i pe amândoi. E clar că germanii gândesc pe termen lung. Ar fi putut încerca cu Alonso, însă exista riscul ca spaniolul să plece după un an la Ferrari. Aşa că BMW i-a prelungit contractul lui Heidfeld, care intră în al treilea an de coabitare cu Robert Kubica. Cred că explozivul polonez va avea cel mai bun an de până acum în Formula 1. Cât despre Nick Heidfeld, îi doresc să câştige prima cursă de F1 din carieră. Presimt că anul ăsta va avea o maşină capabilă să câştige curse.

2 thoughts on “BMW intră într-un an decisiv”

  1. Recunosc ca am ramas fara suflu cand am vazut primele poze. Pana si difuzorul de aer l-au bagat la cutie pentru a nu fi vazut in poze. Dupa cum arata pot spune welcome to the party!

  2. Vom vedea ce poate in martie, la prima cursa. Cert e ca e o candidata serioasa la titlul de cea mai frumoasa masina de F1 din 2008. Cel putin dintre cele prezentate pana acum mi se pare cea mai frumoasa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>