Toyota în 2008: maşină nouă, pretenţii mari

După Ferrari şi McLaren, a treia echipă care şi-a prezentat maşina pentru 2008 este Toyota. Ca de obicei, lansarea a avut loc în Germania, la Koln, unde se află sediul echipei japoneze de Formula 1. După un dezamăgitor sezon 2007, Toyota îşi pune mari speranţe în noul monopost, pe care îl consideră un semnificativ pas înainte faţă de maşina de anul trecut. Noul monopost, denumit TF108, are ampatamentul mărit, aerodinamica refăcută “din temelii” (după cum o arată “mustăţile” adăugate peste eleronul frontal), suspensia revizuită şi o nouă cutie de viteze. Testele din tunelul de vânt şi simulările făcute de inginerii Toyota au arătat că TF108 reprezintă o îmbunătăţire evidentă faţă de predecesorul său, aceştia aşteptându-se ca noua maşină să aducă echipa mai aproape de obiectivul său pe termen lung, acela de a câştiga curse şi de a se lupta pentru titlul mondial.

toyota.jpg

Aici am o mică obiecţie: ca să ajungi să câştigi curse, nu e suficient să faci o maşină mai bună decât cea de anul trecut. Toate echipele îşi îmbunătăţesc maşinile. Cred că la Toyota se impune o reformă serioasă: din moment ce nu se pune problema banilor, care sunt din belşug, e clar că trebuie umblat la oamenii din cadrul echipei. Va mai trece timp destul până ce japonezii se vor lupta de la egal la egal cu Ferrari, McLaren sau BMW. Numai că şefii de la Tokyo s-au cam săturat să bage bani cu camioanele în echipa lor de Formula 1 fără să aibă rezultate. Toyota se află în “Marele Circ” din 2001, aşa că nu se mai poate spune că e la început de drum. Deja boss-ul echipei, Tadashi Yamashina, a primit un ultimatum de la conducerea companiei: are timp până în 2010 pentru a pune echipa pe direcţia cea bună. Dacă nu… rămâne de văzut ce se va întâmpla.

Şi ca să închei într-o notă amuzantă, e clar că un prim pas spre performanţă a fost făcut: Toyota l-a dat afară pe Ralf Schumacher, fratele de pilot care câştiga o căruţă de bani oferind în schimb echipei doar bătăi de cap. În locul lui a venit Timo Glock, un german cu nume de pistol care a mai alergat în F1 în 2004, pentru Jordan. Atunci Glock i-a luat locul lui Giorgio Pantano în MP al Canadei, reuşind chiar să obţină 2 puncte în prima lui cursă de F1. Timo a fost ales să piloteze pentru Jordan şi în ultimele trei curse ale sezonului, terminând de fiecare dată al 15-lea. În 2005 nu a mai găsit loc în F1, aşa că a plecat în ChampCar, unde s-a clasat al 8-lea la finalul sezonului. Din 2006 a activat în GP2, campionat pe care l-a câştigat anul trecut. Să sperăm că Glock îl va trezi din letargie pe Trulli, rămas în continuare titular.

3 thoughts on “Toyota în 2008: maşină nouă, pretenţii mari”

  1. piloii tot timpul la prezentare stau pe roţi, chiar nu e în stare nici unul să stea la volan ? :)

    ce ţin eu minte despre Toyota din cursele la care mă uitam este că mai tot timpul abandonau

  2. pai daca ar sta unul din ei la volan, s-ar supara celalalt, nu? se stie ca pilotii de curse sunt foarte individualisti…

    cât despre toyota, tii minte corect :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>