Cursa, om cu om

Chiar dacă nu a fost spectaculoasă, cursa de la Hungaroring a făcut cîţiva piloţi să strălucească, alţii dorindu-şi cu siguranţă să uite Marele Premiu al Ungariei. Câteva cuvinte în continuare despre fiecare pilot, aşa cum i-am văzut în cursa de duminică (în ordinea clasării  în cursă).

Lewis Hamilton: A făcut exact ceea ce trebuia. A condus tot timpul, şi-a dozat ritmul cu inteligenţă. A controlat cursa de la un capăt la celălalt. Sânge-rece demn de un campion mondial.

Kimi Raikkonen: Umbra lui Hamilton de-a lungul întregii curse. Din păcate pentru el, nu a fost în nici un moment în situaţia de a-l depăşi pe englez, chiar dacă s-a aflat şi la 0,5 secunde de el. Ştiu, circuitul e dificil şi nu prea se poate depăşi. Dar un pretendent la titlul de campion mondial trebuie măcar să încerce să-şi depăşească adversarii.,

Nick Heidfeld: Excelent. Un pilot matur, care îşi cunoaşte limitele şi obţine maximum posibil din maşina pe care o are. În calificări a bătut ambele Ferrari-uri. Mai e ceva de zis?

Fernando Alonso: A terminat pe patru după ce a luat startul al şaselea. A făcut greşeli, dar s-a văzut că măcar a încercat să depăşească. În condiţiile date, cred că nu putea obţine mai mult.

Robert Kubica: Strategia cu trei opriri a celor de la BMW i-a priit şi lui Kubica. Cursă fără greşeală pentru polonez, din ce în ce mai bun.

Ralf Schumacher: Cea mai bună clasare pentru german din 2006. Criticile presei şi ale şefilor de la Toyota se pare că l-au făcut să se trezească. O mână de ajutor i-a dat şi frăţiorul Michael, care a spus într-un interviu că i-a urmărit cu atenţie evoluţiile şi i-a spus unde greşeşte.

Nico Rosberg: Strategia opririlor la boxe nu l-a avantajat, însă locul 7 e unul bun pentru un Williams. Mai ales că Wurz, coechipierul lui Rosberg, a terminat pe 14. Se zvoneşte că Toyota şi Ferrari sunt cu ochii pe Rosberg. Au şi de ce.

Heikki Kovalainen: În formă întreg weekendul, finlandezul nu a dezamăgit. A adus singurul punct echipei Renault şi l-a pus într-o lumină proastă pe Fisichella, abia al 12-lea.

Mark Webber: Schimbarea strategiei la jumătatea cursei, de la 2 la 3 opriri, l-a costat pe australian, care avea şanse să termine pe 8.

Jarno Trulli: Prestaţie ştearsă pentru italian

David Coulthard: Invizibil de-a lungul cursei, evoluţie mediocră.

Giancarlo Fisichella: Începe să fie surclasat de Kovalainen. Penalizat în calificări pentru că l-a obstrucţionat pe Yamamoto, italianul a făcut-o lată şi în cursă. Nu a suportat să stea în spatele unui Super Aguri (Davidson) şi a făcut o depăşire agresivă, acroşând uşor maşina englezului, care a abandonat.

Felipe Massa: Execrabil. A avut şi probleme, însă locul 13 va fi mereu un dezastru pentru un pilot Ferrari.

Alexander Wurz: Este pus într-o lumină foarte proastă de Rosberg. Nu cred că va termina sezonul la Williams.

Takuma Sato: Performanţă excelentă pentru japonezul de la Super Aguri. A bătut echipe cu pretenţii ca Honda (oops) sau Toro Rosso. A, şi Spyker.

Sebastian Vettel: La primul lui contact cu monopostul Toro Rosso, germanul nu poate fi judecat. Trebuie să aşteptăm să mai adune kilometri.

Adrian Sutil: Cu maşina pe care o are, germanul nu putea emite pretenţii mai mari. Un pilot de viitor.

Rubens Barrichello: Zilele lui “Rubinho” în Formula 1 au apus demult.

Vitantonio Liuzzi: O problemă electrică i-a adus abandonul. Până în acel moment era în grafic.

Anthony Davidson: Un pilot talentat, cu o prestaţie foarte bună la Hungaroring. Până când l-a acroşat Fisichella şi l-a făcut să abandoneze.

Jenson Button: Abandon cauzat de motor. Dacă nu abandona termina pe 16. Penibil.

Sakon Yamamoto: Prima cursă pentru Spyker. Surclasat de Sutil în calificări, dar e abia la început.

6 thoughts on “Cursa, om cu om”

  1. Analiza stil fotbal. Mai lipsea cate o nota in dreptul fiecaruia.:)
    Nico Rosberg e tare. Cand are ocazia, nu se gandeste de 2 ori daca sa depaseasca sau nu. Combativ, un fel de Sato, dar fara miscarile kamikaze ale japonezului.

  2. De bine, doar ca aici nu poti face 11-le ideal, iar notele ar fi in mare parte invers proportionale cu ordinea din clasament.
    Am citit acum ca Alonso si Hamilton nu-si mai vorbesc deloc (ce surpriza!), iar Ron Dennis si-a luat vacanta pana la MP al Turciei. Tensiune, moncher!

  3. O analiza buna, mai putin in ce-l priveste pe Kimi. Eu cred ca a facut cea mai buna cursa dintre toti pilotii si aici am luat in considerare faptul ca a scos din acel Ferrari necompetitiv pe un astfel de circuit intortochiat, asemanator celui de la Monaco, tot ce se putea scoate. In sprijinul acestei afirmatii am sa reamintesc faptul ca Raikkonen a fost batut in calificari de Hamilton cu peste 1 secunda (!) in conditiile in care ultimul tur nu l-a mai parcurs. Cei doi aveau exact aceeasi cantitate de benzina, intrand ambii in acelasi tur la prima oprire.

    Concluzie
    De la 1.1 secunde cat era in calificari diferenta dintre cei doi (sau dintre cele doua monoposturi, mai corect spus), Kimi a reusit sa tina pasul cu Hamilton, ba chiar uneori era cu mai rapid cu pana la 1 zecime. In aceste conditii, nici nu poti sa schitezi o manevra de depasire, ca sa nu mai vorbesc de ceva mai serios sau mai agresiv. Adica Alonso s-a chinuit cu Ralf si nu a putut sa-l depaseasca, desi stim ca McLaren este infinit mai rapida decat o Toyota. Si atunci cum era posibil ca Raikkonen sa incerca o manevra de depasire cand abia tinea ritmul?

    Cel putin asta e parerea mea… :)

  4. Ionut, s-ar putea sa ai dreptate, dar cred ca ti-ai dat seama ca in analiza am fost subiectiv vizavi de Kimi. Mi-am dorit sa castige si m-a enervat ca nu a putut sa o faca (acum ca a fost el de vina sau masina nu mai conteaza) :)

    Paul, si mie imi place Fisichella, dar este un pilot foarte inconstant. Cred ca anul viitor nu va mai fi la Renault, sunt chiar zvonuri ca Nelsinho Piquet l-ar inlocui chiar de anul asta…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>