Honda intră în scandalul “Stepneygate”

Scandalul de spionaj industrial din Formula 1 se extinde. După ce Ferrari l-a dat în judecată pe Nigel Stepney acuzîndu-l de sabotaj şi de sustragerea unor documente importante ale Scuderiei, iar la casa designer-ului şef de la McLaren, Mike Coughlan (prieten cu Stepney), au fost găsite mai multe planuri fotocopiate ale monopostului Ferrari 2007, încă o bombă explodează în scandalul denumit de presă “Stepneygate”.

Se pare că informaţiile secrete de la Ferrari nu erau destinate echipei McLaren, aşa cum sugerează desfăşurarea de pînă acum a faptelor. Nigel Stepney şi Mike Coughlan aveau alte intenţii, după cum reiese dintr-un comunicat de presă emis de Honda vineri, 6 iulie. Directorul executiv al echipei japoneze, Nick Fry, a declarat că Stepney i-a cerut o întrevedere în acest an. Fry (foto) a acceptat, iar la întîlnire a venit şi Mike Coughlan, cei doi solicitîndu-i boss-ului de la Honda să-i angajeze.

fry.jpg

Dar iată ce spun cei de la Honda în comunicat. Date fiind speculaţiile care se fac în jurul anchetei de la Ferrari şi McLaren, Honda F1 doreşte să precizeze că în acest an Nigel Stepney, fost angajat al Scuderiei Ferrari, a cerut o întîlnire cu Nick Fry, director executiv al Honda Racing F1 Team. Prin urmare, Nigel Stepney s-a întîlnit în iunie cu Nick Fry şi l-a adus cu el şi pe Mike Coughlan de la McLaren, pentru a căuta oportunităţi de angajare la Honda Racing F1 Team.

Honda doreşte să sublinieze că în nici un moment al întîlnirii nu s-a oferit sau primit nici o informaţie confidenţială. Nick Fry i-a informat pe Jean Todt şi Ron Dennis de întîlnire şi s-a oferit să furnizeze orice informaţie cerută de Ferrari sau McLaren”.

Ce înţelegem de aici? Că nu este vorba de o afacere de spionaj comandată de McLaren împotriva celor de la Ferrari, ci mai degrabă de o încercare a lui Stepney şi Coughlan de a aduna cît mai multe informaţii tehnice importante care să-i ajute într-un viitor proiect la o altă echipă. Practic Stepney a furat informaţii de la Ferrari pentru a-şi construi o „bază de date” cît mai mare.

Povestea nu se termină însă aici. Site-ul www.grandprix.com susţine că Stepney strînsese un grup de designeri şi ingineri de top, printre care şi Coughlan, cu care intenţiona să treacă la Honda, unde ar fi urmat să primească salarii mai mari şi poziţii ierarhice mai importante. Pe lîngă cei doi, ar mai fi vorba de cel puţin alte patru persoane, ale căror identităţi nu sunt încă cunoscute. Este de presupus că şi ceilalţi membri ai grupului au adunat informaţii importante de la echipele lor. Cu siguranţă vom afla mai multe amănunte în zilele următoare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>