Massa le dă speranţe celor de la Ferrari

Felipe Massa le-a adus celor de la Ferrari primul pole-position după o pauză de trei curse. Nu fără emoţii însă, pentru că Hamilton a fost la fel de incomod pentru Massa&Raikkonen aşa cum este pentru coechipierul său Alonso. Britanicul a fost foarte aproape de al treilea său pole-position consecutiv, diferenţa de timp dintre el şi Massa fiind de 0,070 secunde. Puţin, nu? Raikkonen a reuşit al treilea timp al calificărilor şi nu a dat sentimentul că ar fi putut mai mult.

Alonso a avut probleme la cutia de viteze şi nu a apucat să stabilească timp în ultima parte a calificărilor, mecanicii încercând în zadar la boxe, timp de 10 minute, să repare defecţiunea. Spaniolul nu a mai revenit pe pistă şi va pleca de pe locul al 10-lea al grilei, dacă nu va schimba motorul. Lui Alonso nu i-a mai rămas decât să spere că va ploua în timpul cursei: “Poate că mâine voi avea eu noroc, iar restul ghinion. E mai greu şi mai periculos să iei startul de la mijlocul grilei, dar sper să plouă. Va fi greu, dar dacă trebuie să aleg, prefer o cursă pe ploaie, care e mereu o loterie”, a declarat spaniolul după calificări.

Massa: a fost cel mai rapid, chiar dacă a mai greşit şi a negociat prea larg câteva viraje. Duce pe umeri greul la Ferrari.

Hamilton: ca de obicei, greu de criticat. Probabil că dacă sesiunea de calificări mai dura un minut englezul reuşea pole-ul.

Raikkonen: a mers bine, dar a fost învins de Massa. Lumea se aştepta să fie urmaşul lui Schumi la Ferrari, dar finlandezul este din ce în ce mai mult pilotul numărul 2 al echipei.

Kubica: excelentă prestaţia polonezului, care a demonstrat că nu şi-a pierdut “boaşele” după accidentul de la Indianapolis. Un profesionist adevărat.

Fisichella: din ce în ce mai bun în ultima perioadă, italianul a cîştigat duelul cu coechipierul său.

Kovalainen: constant în performanţe, debutantul finlandez este un câştig pentru Renault.

Heidfeld: a dezamăgit, însă are o scuză: crampele musculare la spate, care l-au afectat de vineri încoace.

Trulli: ca de obicei, a ţinut steagul sus pentru Toyota.

Rosberg: a fost cel mai rapid dintre piloţii Williams.

Alonso: dacă nu avea probleme tehnice, prindea un loc în primii patru.

R. Schumacher: mai bine ca până acum, dar slab pentru pretenţiile Toyota şi pentru salariul uriaş pe care îl primeşte.

Button, Barrichello: deşi Honda şi-a îmbunătăţit maşina, cei doi nu au reuşit să intre în primii 10.

Webber: cel mai bine clasat pilot de la Red Bull. Nu a parcurs decât un tur rapid, pentru că a avut probleme tehnice, la fel ca David Coulthard.

Speed: clasare foarte bună pentru american.Coulthard: probleme la transmisie, nu a apucat nici măcar să stabilească timp. Sigur intra în primii 10 dacă maşina mergea cum trebuie.

Liuzzi: învins de coechipier.

Wurz: după locul trei din Canada, a mers tot mai prost. Dacă va continua în acest ritm, “papa Frank” s-ar putea supăra.

Sato: cel mai bun loc posibil cu maşina din dotare.

Davidson: n-a reuşit să-l învingă pe japonez.

Albers: probabil singura dată când este mai rapid decât Sutil.

Sutil: problemele tehnice l-au împiedicat să-şi arate valoarea.

GRILA DE START PENTRU MAGNY-COURS:

1 Massa Ferrari 1:15.034

2 Hamilton McLaren 1:15.104

3 Raikkonen Ferrari 1:15.257

4 Kubica BMW 1:15.493

5 Fisichella Renault 1:15.674

6 Kovalainen Renault 1:15.826

7 Heidfeld BMW 1:15.900

8 Trulli Toyota 1:15.935

9 Rosberg Williams 1:16.328

10 Alonso McLaren fără timp

11 R. Schumacher Toyota 1:15.534

12 Button Honda 1:15.584

13 Barrichello Honda 1:15.761

14 Webber Red Bull 1:15.806

15 Speed Toro Rosso 1:16.049

16 Coulthard Red Bull fără timp

17 Liuzzi Toro Rosso 1:16.142

18 Wurz Williams 1:16.241

19 Davidson Super Aguri 1:16.366

20 Albers Spyker 1:17.826

21 Sutil Spyker 1:17.915

22 Sato* Super Aguri 1:16.244

*Penalizat cu 10 locuri pentru că a depăşit pe steag galben în SUA

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>